Granice fitness

fitwoman Kobiecy Fitness 1 Comment

body-fat-percentage-women

Zdałam sobie dzisiaj sprawę z tego, że to co chcę przekazać prowadząc mojego bloga i fanpage mija się z celem. Przejrzałam inne
blogi i FB o tematyce fitness i widzę, że dla większości kobiet fit = chuda (z mięśniami oczywiście!) Niby czytają o czym piszę ,
lajkują i co z tego?! Jeżeli dziewczyna ma „aspiracje” do osiągnięcia fat level 12%, to najprawdopodobnie nie zdaje sobie sprawy, że
ten poziom jest zarezerwowany wyłącznie dla female body builders i jest utrzymywany przez bardzo krótki okres czasu, wyłącznie w okresie przygotowań do pokazów i w czasie ich samych. Zdjęcia kobiet umięśnionych – tych wszystkich zdjęć/motywatorów z internetu, to są zdjęcia robione w tym właśnie
czasie! Żadna z tych kobiet, mających „olej w głowie”, nie pozostaje w tym regionie (10-12% fat) dłużej.
ZAGRAŻA TO ZDROWIU!
Bycie fit – to zdrowe, silne, sprawne ciało. Nigdy w życiu nie przyszło mi do głowy, żeby trenować w celu pozbycia się tłuszczu do tak
drastycznych liczb! Osobiście znam kobiety, które są w kategorii 20-22%, i są to kobiety fit, uprawiające sport – athlets

Kategorie poziomu fat
20% – 22% – fit kobieta, która ma energię i siłę na uprawianie sportu.
15% – 17% – zarezerwowana dla bikini fitness models (większość z nich ma problem z menstruacją)
10% – 12% – female body builder, ekstremalnie niski poziom fat, niebezpieczny dla zdrowia

Moja filozofia, którą się kieruję:

uprawiaj fitness, bądź zdrowa, zwiększaj swoją kondycję poprzez poprawianie wyników np. szybsze bieganie, ilość wykonywanych pompek, podnoszenie się na drążku, itd.

Skup się na uprawianiu sportu, nie tylko i wyłacznie na wygłądzie, bo ćwicząc, wcześniej czy później go osiąniesz

Czytając wypowiedzi dziewczyn, jak są dumne, że są na poziomie 13% przyprawia mnie o zimny dreszcz.
Dla mnie to nie jest już fitness!.
Ja promuję zdrowy sposób życia poprzez właściwą dietę i ćwiczenia, ale jeżeli są wśród Was takie, które decudują się na
ekstremalny fitness, to nie zapominajcie, że musicie mieć dużo fachowej wiedzy w tym temacie lub być pod okiem
doświadczonego trenera.

Życzę bezpiecznego treningu

Comments 1