Objadasz się, bo jesteś kobietą

marek Kobiecy Fitness, Zdrowie

Pisząc ten artykuł chciałabym zaznaczyć, że nie jestem żadnym wykwalifikowanym psychologiem, a poniższe obserwacje są oparte na moim doświadczeniu jako fitness trener. .Moje poglądy na poniższy temat nie mają też na celu zastąpienia opinii wykwalifikowanego lekarza. 🙂

Najbardziej znanymi zaburzeniami odżywiania są anoreksja, bulimia i binge eating disorder.
BINGE EATING DISORDER – czyli zespół gwałtownego objadania się jest poważną chorobą i jeśli kto podejrzewa, że cierpi z jej powodu, powinien poszukać fachowej pomocy.
BED definiuje się, jako chorobę psychiczną charakteryzującą się regularnymi epizodami gwałtownego objadania się, ale w odróżnieniu do bulimii – bez ptrzeby wymuszania wymiotów lub potrzeby wykonywania nadmiernych dodatkowych ćwiczeń po objedzeniu się.
Wiele osób cierpiących z powodu BED ma nadwagę lub otyłość.

„Według najnowszych statystyk co trzecia osoba szukająca porady na temat otyłości okazuje się cierpieć na zespół gwałtownego objadania się. Napady najczęściej wywołują sytuacje stresowe oraz ataki lęku. W miarę rozwoju choroby może pojawiać się uczucie wstydu z powodu obżarstwa, które przejawia się jedzeniem po kryjomu, w tajemnicy”

Z moich spostrzeżeń wynikających ze współpracy z kobietami wynika, że często opisują one uczucie intensywnego głodu, nie będąc naprawdę głodnym. Dzieje sie tak systematycznie… raz lub dwa razy w miesiącu … Co miesiąc … i trwa 3 – 5 dni.
Zauważyłam, że kobiety nagminnie zapominają albo nie zwracają uwagi na coś tak bardzo ważnego, jak nasz cykl rozrodczy, który ma 4 fazy: faza krwawienia miesiączkowego. faza pęcherzykowa, faza owulacyjna i faza lutealna. Co może łączyć jakieś 4 fazy z objadaniem się?
Otóż: w okresie przed miesiączką, my kobiety ZWIEKSZAMY zapotrzebowanie na energię. Ten wzrost zapotrzebowania na nią prowadzi do zwiększonego uczucia głodu i apetytu:
http://www.bodyrecomposition.com/…/impact-of-the-menstrual…/

Niestety, wiele z nas nie może się wtedy powstrzymać i zjadamy około 500 kalorii lub dwukrotnie więcej, niż powinnyśmy 🙈 🙉 🙊
Bardzo często występują również przed owulacją zmiany odczucia głodu:

– czujemy się o wiele mniej głodne na początku etapu fazy pęcherzykowej
– jesteśmy bardziej żarłoczne podczas owulacji.

Nie jest też niczym dziwnym fakt, że wiele kobiet może wtedy również odczuwać hormonalne zatrzymywanie płynów – czego wynikiem jest ZWIĘKSZONA WAGA CIAŁA.
Bardzo często jest tak, że kobiety nie rozróżniają normalnych, hormonalnych zachcianek żywieniowych występujących podczas naszego cyklu rozrodczego mylnie opisując je, jako Binge Eating
Z mojego doświadczenia wynika, że w momecie, gdy kobiety zrozumieją, co napędza ich apetyt – często przestają zamartwiać sie niepotrzebnie i zaczynają ignorować comiesięczne skoki na wadze Nie obarczają się też bzdurnymi wyrzutami sumienia, typu: nie mam silnej woli, by wytrwać na diecie 😆😆😆 (mówiłam juz kiedys, że diety nie działają?) Czują się też zdecydowanie lepiej wiedząc, że nie mają żadnego poważnego problemu i żadnego zaburzenia odżywiania ‍❤️‍
Musimy zrozumieć, że to, czego doświadczamy systematycznie co miesiąc jest NORMALNYM procesem hormonalnym w kobiecym organiźmie i nie powinnyśmy panikować, że coś jest z nami nie tak, że jesteśmy jakieś nienormalne itp. 😜😜😜
Oczywiście nie zrozum tego źle – cykl rozrodczy NIE jest pretekstem do obżarstwa w niektórych okresach miesiąca 🍦 🍰 🎂 ale nie musisz od razu przechodzić na „czystą michę” głodówki i przeróżne detoxy by schudnąć – możesz zacząć skutecznie współpracować ze swoim ciałem, poprzez spożywanie większych ilości jedzenia przed miesiączką i mniej po miesiączce – tak, aby zrekompensować zwiększone spożycie kalorii.
Hormonalne zachcianki i Eating Disorder, to nie jedno i to samo! ⚠️ Są one normalną częścią naszego cyklu reprodukcyjnego.💑
Badania wykazały, że to co może je zmniejszyć , to supplementacja magnezem ‍❤️‍