NIE OSZUKASZ SWOJEJ FIZJOLOGII

Be Zdrowie

Hej, starzenie się jest nieuniknione, ale w jak szybkim tempie to nastąpi jest zależne od Ciebie.
Starzenie się to ujemny bilans pomiędzy procesem budowania, a procesem zużywania organizmu.

Sen – to budowanie
właściwe odżywianie – to budowanie
właściwy trening fizyczny – to budowanie.
Zużywanie natomiast – to odchudzanie poprzez niewłaściwe diety, duża ilość treningu typu kardio, mentalny i fizyczny stres.

Wszystko to wpływa na balans hormonalny, który JEST ODPOWIEDZIALNY ZA TWOJE ŻYCIE I ZDROWIE!
Ile z nas kobiet tak naprawdę zna swoją fizjologię (i nie mówię tu tylko o miesiączkach).  Znamy obsługę komputera, pralki, zmywarki, a co z TOBĄ, TWOIMI HORMONAMI? JAK O NIE DBASZ?

Trzeba być ignorantem lub głupcem, by lekceważyć biochemię człowieka.
To, co robisz lub czego nie nie robisz będzie miało konsekwencje – jesli nie teraz, to z pewnością wkrótce.
NIE OSZUKASZ SWOJEJ FIZJOLOGII, chociaż może ci się tak wydawać, szczególnie jeśli masz 20 parę lat. Pamiętaj, że musi być zachowany balans pomiędzy procesem zużywania i budowania. Bez tego balansu powoli, nieświadomie wyniszczasz się, przyspieszając starzenie. Stosujesz kremy, balsamy, super kosmetyki, zabiegi?
Super! I co? Działają?
Jeśli do tego wciąż jeszcze myślisz, że liczenie kalorii pomoże Ci w utrzymaniu szczupłej, zdrowej sylwetki, to pora się obudzić! Myślenie typu: „energy in – energy out” nie jest w tym wszystkim najważniejsze. Bycie zdrowym jest JEDYNYM sposobem na utratę wagi, nie na odwrót. Dbanie o swój metabolizm powinno być na pierwszym planie.
Metabolizm, czyli TY i twoje przyzwyczajenia – te dobre i złe!
Mówisz, że słuchasz swojego ciała? Co za totalna bzdura! Czy sądzisz, że twoje ciało powie ci, da ci sygnał, że robisz coś nie tak np. notorycznie nie jadasz  sniadań i pijesz tylko kawę? Twój organizm zrekompensuje sobie straty za jakieś może 5, 10 lat, a ty nie bedziesz nawet miała wtedy pojęcia dlaczego NAGLE zaczęłaś chorować! Choroby takie jak: cukrzyca typu 2, rak, Alzheimer, choroby serca, problemy z tarczycą, udar mózgu, itd. nie wykluwają się ot tak sobie, z dnia na dzień. – ich twórcą zawsze jesteś TY!
I to choroba jest tą właśnie informacją, że coś zaniedbałaś.
Paradoksalnie proces zużywania (np. kawa zamiast śniadania, dieta uboga w weglowodany, nadmierna ilość ćwiczeń fizycznych, ciągły stres) zawsze jest odczuwana, jako przyjemność, dlatego też kontynujesz to codziennie. Czujesz się fantastycznie, pełna energii. ale tylko do momentu, gdy twój organizm powie: STOP, NIE WYRABIAM.
Tryb życia i nasze przyzwyczajenia prowadzą do tego, że zaczynamy chorować.
Przyzwyczajenia –  to twoje decyzje.
To TY decydujesz o sobie, o tym co jesz, co pijesz, co robisz, jak długo śpisz, jaki rodzaj ćwiczeń wybierasz. Jeśli robisz za dużo kardio, to jest to twoja decyzja. Wybierasz trening siłowy – twój wybór. Im częściej coś robisz, tym wieksz szansa, że stanie sie to twoim przyzwyczajeniem.
Generalnie: dobre (budujące) przyzwyczajenia decydują, czy będziesz zdrowa, szczupła, silna i jak długo będziesz żyła. Dobre przyzwyczajenia budują metabolizm. Powtórzę więc jeszcze raz:
JEDYNYM sposobem na utratę wagi jest zadbanie o HORMONY i ich BALANS, ponieważ to one regulują twój metabolizm!!!!  TYLKO TY i NIKT INNY  jest odpowiedzialny za ich wytwarzanie.

Musisz odbudowywać CODZIENNIE,
to co zużywasz CODZIENNIE
nie możesz w nieskończonośc brać i brać bezkarnie!