Jedzenie dla urody

fitwoman Zdrowie

Piszę i mówię o treningach, ale nie tylko o tym. Dużo uwagi poświęcam również jedzeniu, dzieki któremu mamy siłę, energię do budowy mięśni oraz utraty tłuszczu.

Temat odżywiania się jest niesamowicie ważny.
Nie bedziesz mieć efektów , ćwicząc bez właściwego odżywiania, na to jak się odżywiamy, kolosalny wpływ mają media, ustanawiające normy, którym żadna z nas nie jest w stanie sprostać.
Reklamy, czasopisma wypełnione są kobietami chorobliwie chudymi – „airbrushed” w Photoshopie do perfekcji doprowadzającymi wiele kobiet do ciągłego porównywania, głodówek, głupich diet.
Media i przemysł kosmetyczny bombardują nas wyretuszowanymi zdjęciami modelek, gwiazd, tylko po to, byśmy zaczęły powątpiewać nad stanem naszych włosów, wrażliwością naszej skóry i zaczęły sięgać po coraz to nowsze reklamowane produkty.
Kobiety które są naturalne piękne, wydają fortunę na make-up, płyny , kremy i produkty kosmetyczne, tylko po to, aby poprawić „drobne” błędy, które tylko one same widzą.
Wszystko to wpędza kobiety w poczucie winy związane z ich wyglądem. Produkty kosmetyczne, które można uznać za skuteczne,w wiekszości są drogie, i tak na prawdę, dostarczają połowę tego co może zrobić dobre odżywianie.
Rzeczywistość jest taka, że nawet bardzo dobre kremy, szampony i inne produkty nie usuną oznak złego odżywiania, które są często mylone z objawami starzenia się, lub złej genetyki.
Tak jak nasze mięśnie i kości,

są budowane przez składniki odżywcze, tak samo lśniąca skóra, zdrowe lśniące włosy i mocne piękne paznokcie są zależne od tego co jesz.
Większość kobiet mogłoby spokojnie wyrzucić co najmniej połowę kosmetyków, gdyby zaczęły odpowiednio jeść.
Dieta przeciętnej kobiety składa się z produktów które tak naprawdę tworzą problemy, które poźniej stara się usunąć wydając mnóstwo pieniędzy na poprawę makijażu, zabiegi, maseczki i spa.
Wszystko to działa niestety powierzchownie.

Nic nie bedzie miało większego impaktu na Twoją urodę niż to co jesz!

Działaj od wewnatrz nie od zewnatrz!

Pokarmy zawierające dużo niezdrowych tłuszczów, zwłaszcza fast foody i smażone potrawy blokują system trawienny i hamują układ odpornościowy.
To sprawia również, że Twoja wątroba i nerki mają trudności w pozbyciu sie z organizmu toksyn, które spowalniają odnowę komórkową.
Te same potrawy są również przeładowane solą, która zatrzymuje wodę i sprawia, że skóra robi się opuchnięta i mało elastyczna.
Do tej samej kategorii możemy wliczyć nadmiar cukru i rafinowanej mąki, które tylko pogorszają problem. Oprócz bezpośredniego wpływu śmieciowego jedzenia, jest też inny istotny efekt pośredni.
Jedząc niezdrowo, nie mamy miejsca na zdrowe posiłki.

Zacznij się odżywiać prawidłowo – będzie to doskonałą inwestycja na przedłużenie młodości.

Prawdopodobnie wszyscy słyszeli powiedzenie, że skóra jest odzwierciedleniem ogólnego stanu zdrowia. Jako pierwsza ulega pogorszeniu, gdy nasza dieta słabnie. Jedną z najlepszych grup żywności która ma duży wpływ na wygląd naszej skóry, jest wszystko to, co zawiera witaminę C.
Jak ostatnio zauważyliście witamina C jest bardzo modna.
Wszędzie na półkach pełno jest kremów, serum, i kremów pod oczy. Nasze ciała używają witaminy C do budowy każdej komórki bez wyjątku – włosów, skóry, paznokci. Nie dostarczając jej w odpowiednich ilościach nasze ciała odbudowują komórki w pierwszej kolejności dostarczając witaminy do naszych głównych organów, a skóra, włosy i paznokcie dostają pozostałe resztki.
Najlepszym źródłem witaminy C są brokuły, ciemnozielone warzywa, jagody, kiwi i owoce cytrusowe.

Kolejną grupą produktów, które mogą naprawdę poprawić wygląd naszej skóry są orzechy i nasiona.
Naładowane są one omega 3 tłuszczami, które nawilżają włosy i skórę głowy. Poprawiają elestyczność skóry, przyspieszając produkcję kolagenu.
Zdrowe tłuszcze poprawiają również krążenie krwi, co zapewnia zdrowy blask.
Niektóre z najlepszych źródeł to: orzechy włoskie, nasiona lnu, słonecznika, dyni. Tłuszcze omega-3 są nieodzowne, by mieć grube silne, lśniące włosy.
Oprócz nasion i orzechów, najlepszym ich źródłem jest: łosoś, makrela, śledż, sardynki, awokado.

Innym składnikiem odżywczym, dzięki któremu zyska Twoja uroda – jest cynk.
Cynk wspomaga wzrost włosów i ich wytrzymałość.
Niedobór tego minerału często objawia się utratą włosów, nawet rzęs.
Najlepszym jego źródłem są ostrygi, ale jeśli nie jesteś ich wielbicielką, to postaraj jeść więcej orzechów, jajek i mięsa wołowego.
Jeżeli jesteśmy w temacie włosów, to nie zapomnijmy o żelazie. Niedobór żelaza to jeden z powodów dlaczego tracimy włosy.
Źródło żelaza – szpinak i inne ciemnozielone liściaste warzywa, soczewica i jajka. Inna grupa żywności, której nie możemy pominąć to przeciwutleniacze. Pomagają w walce z wolnymi rodnikami, powodującym przedwczesne starzenie się.
Jedz dużo owoców i warzyw w kolorze czerwonym i fioletowym: czerwone winogrona, śliwki, wiśnie, granaty, papryka czerwona, maliny, buraki, pomidory.
Wszystkie te produkty są bogate w rezerwatrol, opóźniający starzenie.
Nie zapominamy o Beta-karotenie. Nasze ciała przekształcają go w witaminę A, która sprawia, że nasze włosy lśnią.
By dostarczyć sobie Beta-karoten, jedz marchewkę, słodkie ziemniaki (bataty), mango, dynie.

Jedzenie zdrowo jest o niebo bardziej przyjemnie.

Osobiscie wolę zjeść omlet ze szpinakiem, albo owoc, niż spędzać godziny w łazience nakładając przeróżne maseczki.

Jest to znacznie mniej kosztowne, bardziej efektywne i zdecydowanie smaczniejsze!