Alkohol i jego wpływ

fitwoman Zdrowie

Wszyscy dbający o swoją sylwetkę i zdrowie, wiedzą że, są takie momenty kiedy ich silna wola jest wystawiana na próbę. Sezon świąteczny coraz bliżej, a co się z tym wiąże – spotkania z rodziną, przyjaciółmi i nieodłączny element – alkohol.

10 faktów które warto znać:
– alkohol jest wysoko kaloryczny
– jest produktem ubocznym fermentacji drożdży i ma niszczące działanie na żołądek, nerki i wątrobę
– wypity alkohol podnosi ochotę na wysokokaloryczne kulinarne zachcianki: czipsy, słodkości itp
– kombinacja wypitego alkoholu i zjedzonego posiłku jest tucząca , ponieważ alkohol działa jako wzmacniach apetytu
– kiedy pijesz alkohol, zostaje on przetworzony w aceton. W konsekwencji, gdy pozion acetonu wzrasta, Twój organizm spala go w pierwszej kolejności, zamiast tłuszczu.
– alkohol tymczasowo zatrzymuje utlenianie lipidów, co w praktyce oznacza, że gdy znajduje się on w Twoim organizmie, będzie Ci ciężej spalić tkankę tłuszczową.
– spożycie 85 g alkoholu obniża zdolności spalania tłuszczu przez Twoje ciało o 30%
– podczas jego konsumpcji, Twoja wątroba przetwarza go w pierwszej kolejności w konsekwencji czego, jedzone w tym samym czasie węglowodany, tłuszcze i białko, zostają odłożone jako tłuszcz
– próby oszukiwania naszych organizmów polegające na ograniczaniu posiłków w celu „wyrównania” liczby wypitych kalorii, nie sprawdzają się, ponieważ będąc głodnym przed wypiciem alkoholu, jesteśmy bardziej skłonni do „śmieciowego” jedzenia później
– jeżeli naprawdę obawiasz się dodatkowych kalorii, najlepszym wyjściem będzie nie omijanie posiłków, ale zwiększenie intensywności treningu!
Albo po prostu – nie pij! 

1471297_233083480201117_1771454318_n